Wybór glinki

Posted by: admin  :  Category: Medyk

Glinkę można dostać u zielarzy czy innych handlarzy, można ją znaleźć w kopalniach odkrywkowych czy zakładach przemysłowych, gdzie bywa często wykorzystywana. Prawdę mówiąc, dobrze zawsze mieć przy sobie trochę glinki – w domu, czy w samochodzie. Można ją nabyć w sklepach (zielarskich, ze zdrową żywności), gdzie sprzedawana jest w tubach. Jeśli bierzemy glinkę stosowaną do wyrobu ceramiki, sprawdźmy, czy jest „dziewicza”. Chodzi o to, by wcześniej nie wykorzystywano jej w żadnym procesie produkcyjnym. Nigdy nie mieszajmy glinki z substancjami używanymi w medycynie, czy z innymi dodatkami.

Istnieje wiele rodzajów glinki, o różnych kolorach (zielona, czerwona, żółta, szara, biała itd.). Najważniejsze jest to, by wybrać glinkę najodpowiedniejszą do naszych celów. Pamiętajmy, że gdy stosujemy produkt naturalny, to nie mamy do czynienia z substancją bierną, martwą, lecz z żywą. Musimy jej szukać tak długo, aż trafimy na tę odpowiednią.

Glinka żyje. Istnieje bezpośrednia łączność pomiędzy glinką i istotami żywymi – roślinami, zwierzętami i człowiekiem. Ta sama glinka może przejawiać wręcz cudowne działanie w wypadku jednego człowieka, a u drugiego w ogóle nie będzie leczyć. To znaczy, pozornie nie będzie efektów, gdyż glinka jest zawsze aktywna, lecz w takim stopniu, w jakim zachodzi relacja „odpowiedniości” między konkretnym człowiekiem i konkretnym rodzajem glinki. Gdy wydaje nam się, że glinka „nie działa”, to pamiętajmy, iż dotyczy to tylko zastosowanego, konkretnego jej rodzaju, a nie generalnie „glinki”. Oczywiście, może istnieć człowiek, który ogólnie wykazuje „brak tolerancji” na glinkę. Kiedy jednak nie widzimy efektów terapii glinką, jest bardziej prawdopodobne, że powinniśmy po prostu poszukać innego jej rodzaju. Może trzeba szukać jej na innym terenie, kolejno próbować różnych typów, aż trafimy na glinkę o właściwym pochodzeniu i kolorze. Ogólnie mówiąc, bardziej odpowiednia jest glinka z obszaru, na którym mieszkamy, niż ta z bardzo oddalonych miejsc (oczywiście, i od tej reguły są wyjątki). Najlepiej wypróbować wiele rodzajów glinki, a dopiero później zdecydować się na konkretny typ, odpowiedni do naszych potrzeb.

Jako że składnik glinki nie tłumaczy jej działania, wszelkie opinie oraz informacje o różnych jej rodzajach muszą pochodzić z osobistego doświadczenia. Tylko dzięki niemu uda się nam, drogą selekcji, wybrać odpowiedni rodzaj glinki. Uogólniając: wydaje się, że najbardziej aktywna jest glinka zielona. Można zacząć próby właśnie od niej, zachowując możliwość zmiany glinki, gdy tylko wystąpią nie chciane objawy: nerwowość, przeziębienia itp.

Im częściej działały na glinkę słońce, powietrze i deszcze, tym większa jej skuteczność i aktywność. Ukazuje to zdolność glinki do absorpcji enegii z innych elementów, przede wszystkim – ze słońca. Być może, cząsteczki budujące glinkę działają jak maleńkie kondensatory wychwytujące i gromadzące energię, którą później uwalniają.

Czas poddawania glinki działaniom promieni słonecznych uzależniony jest od konkretnych potrzeb. Dla jej przechowywania lepsze wydają się ciemności – może być w nich przechowywana przez czas nieokreślony, bez uszczerbku dla swych właściwości.

Warto tu dodać, że nawet jeśli wyciągniemy glinkę z zaciemnionego pojemnika i zaczniemy ją stosować bez wystawiania na słońce, to i tak będzie ona przejawiać większość swych niezwykłych cech działania.

Leave a Reply